Úspešný copywriting v B2B: 5 tipov ako byť najlepší
Copywriteri v B2B a B2C segmente majú spoločný cieľ: produkovať vysoko kvalitný obsah na zaujatie publika a v konečnom dôsledku sa podieľať na podpore predaja.
Okrem tejto základnej podobnosti však medzi týmito dvoma segmentmi existuje niekoľko významných rozdielov, na ktoré si musia copywriteri dať pozor.
V prechádzajúcom blogu sme si prebrali copywriting v kocke. V tomto blogu pôjdeme hlbšie a pozrieme sa na hlavné rozdiely medzi písaním B2C – B2B a podelíme sa o niektoré taktiky pri vytváraní obsahu B2B, ktoré vás odlíšia od konkurencie.
Keď tvoríte pre B2C, tak zvyčajne píšete, aby ste oslovil jednu osobu. Ak napríklad predávate dámsku módu, rozhodnutie o kúpe produktu je iba na cieľovom zákazníkovi a nie na kolektívnom rozhodnutí.
S tvorbou obsahu v B2B segmente je to však iné. B2B copywriting je založený hlavne na tvorbe obsahu pre spoločnosť ako celok. Tvorcovia rozhodnutí nie sú vždy tí, ktorí používajú váš produkt. Napríklad vedúci obchodného oddelenia môže vybrať nový softvér pre tím predaja, aj keď nie je predajcom.
Písanie B2B a B2C sa niekedy zameriava na rôzne ciele.
Aj keď sa pri písaní B2B aj B2C zvyčajne jedná o budovanie povedomia o značke a podporu nárastu konverzií, tak v B2B segmente sa niekedy tvorba obsahu môže sústrediť viac na vytváranie hlbších myšlienok k značke.
Predtým ako začnete písať, je nevyhnutné mať vopred jasno v cieľoch týkajúcich sa obsahu.
Ak pri písaní B2C vyhovuje používateľom vami vytvorený obsah a cítia sa emocionálne zainteresovaní, je pravdepodobnejšie, že si kúpia váš produkt.
Pri B2B sa obsah musí zamerať na propozíciu zameranú na najvyššiu hodnotu. Firmy musia mať istotu, že produkt stojí za ich investíciu a že ponúkate vyššiu kvalitu ako vaši konkurenti.
Pokiaľ už poznáme rozdiely medzi B2C a B2B copywritingom,tak sa môžeme zoznámiť s taktikami písania. Písanie pre B2B je jedinečnou výzvou, ktorú je potrebné niekedy zvládnuť. Dobrou správou je, že aj keď nie ste vyloženým odborníkom na copywriting, existujú stratégie a tipy, ktoré vám pomôžu uspieť.
Je nevyhnutné mať vytvorený redakčný kalendár, aby ste mali prehľad kedy aký obsah budete vytvárať. Redakčný kalendár nám dá odpoveď aj na to ako vytvorený obsah zapadá do vašej celkovej stratégie.
Než začnete písať, je nevyhnutné určiť úlohy a stupeň zapojenia každej zúčastnenej strany. Napríklad možno budete potrebovať súhlas marketingových manažérov, čas potrebný na vypracovanie článku, čas na revízie a vytvorenie grafického dizajnu. Mali by ste tiež sledovať súčasnú situáciu v oblasti, ktorej sa pohybujete a tak zohľadňovať sezónne trendy.
Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť vytvoriť jasnú strategickú časovú os:
Thorough research is the alpha and omega of successful B2B copywriting. Which even one mistake in the content will cause people to lose confidence in your brand. True and relevant information is the foundation on which to build. If you are not 110% sure, contact an expert you trust to advise you.
Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť zefektívniť výskum a vytvoriť presný a dôveryhodný obsah:
Skvelý nápad a dôkladný výskum sa dá rýchlo pokaziť pomocou príspevku, ktorý nie je dobre štruktúrovaný alebo je ťažko čitateľný. Štruktúra a formát významne ovplyvňujú hodnotu vašich vecných argumentov a SEO.
Nasledujúce tipy vám môžu pomôcť vylepšiť štruktúru a formátovanie:
Keď ľudia premýšľajú o obsahu B2B, majú sklon sústrediť sa na písomný aspekt tvorby obsahu. Písanie však nie je jedinou časťou rovnice. Nemôžete si dovoliť ignorovať grafiku a videá, pretože sú často ideálne na zjednodušenie pochopenia obsahu.
Napríklad výukové programy môžu byť obzvlášť cenné vo forme videa, pretože poskytujú dôkladnejší a jednoduchší návod. Namiesto toho, aby ste do blogového príspevku vložili komplexné údaje, vytvorí sa infografika, vďaka ktorej budú informácie vizuálne príťažlivejšie a pomôžu používateľom obsah uchopiť efektívnejšie.
Zvážte nasledujúce taktiky, aby ste vizualizáciu zefektívnili:
Obsah by mal byť optimalizovaný pre vyhľadávanie hlavne vtedy, keď sa príspevok alebo zdroj zameriava na predaj alebo myšlienkové posolstvo.
Sila konkurencie medzi spoločnosťami v B2B segmente môže byť často vyššia ako v prípade B2C. Z tohto dôvodu musíte venovať zvýšenú pozornosť SEO, aby bola akákoľvek kópia obsahu, ktorú vytvoríte, efektívna a do istej miery originálna.
Odporúčame vyskúšať aspoň jednu z nasledujúcich možností:
Rozdiel medzi B2C a B2B copywritingom je v istých aspektoch väčší v iných menší. Kľúčom k úspechu B2B copywritingu je tieto rozdiely rozoznávať a prispôsobovať tvorbu kvalitného obsahu pre cieľovú skupinu.
Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach.
Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.
OnlineBird Marketing Agency specializes in helping small businesses and companies . You can find free help and consultation at this link. If you need help creating your new digital strategy, contact OnlineBird.sk and get a free audit of your website.
Pri písaní tohto blogu som sa inšpiroval myšlienkami Dariny Andronovovej.
Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.