SEO trendy pre rok 2024
SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.
Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
Novinka, ktorú už Google testuje v USA, ale je veľký predpoklad, že ho postupne zapne do všetkých krajín. Je to trend, ktorý sa nedá zvrátiť. Je ale potrebné sa tomu v dostatočnom časovom predstihu pripraviť.
O čo ide?
Ide vyhľadávacie prostredie Google založené na AI. Ak sa do Googlu položí otázka, môže výsledok hľadania zobraziť v hornej časti nad SERP. Otázkou ostáva miera interakcie, pretože užívateľ môže dostať odpoveď na svoju otázku bez toho, aby sa musel prekliknúť na stránku.
Zdroj: Blog.google.com
Nejde o chatbota ale ide zobrazenie krátkych a jasných odpovedí založených na umelej inteligencii. Výhodou, v tomto na prvý pohľad pre SEO špecialistov veľkým problémom, je fakt, že pri každom takto vygenerovanom texte uvádza zdroje odkiaľ informácie čerpal.
To dáva priestor pre weby, kde je jedinečný, kvalitný a negenerovaný obsah. Táto podmienka pre vysoké zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania platí celé roky. Google ale teraz „ocení“ kvalitné zdroje informácií tým, že ich uvedie ako zdroj, ktorý je, samozrejme, klikateľný.
Otázkou ostáva, ako sa na príchod tejto zmeny pripraviť. Odpoveď je jednoduchá. Zatiaľ nie je potrebné robiť zmeny na aktuálnom webe, pretože samotný Google nepovedal metriky na základe čoho bude tieto výsledky zobrazovať.
Pri písaní nového obsahu sa ale držte pár základných pravidiel:
Čiastočne to opäť súvisí s bodom vyššie vo veci menšieho počtu preklikov a AI.
Aby ste si vedeli predstaviť, o čo ide, Google na niektoré dopyty bude poskytovať automatickú odpoveď bez potreby ďalšieho kliknutia. Zero-Click Searches je aktívne aj teraz, len sa okruh informácií ešte rozšíri.
Už niekoľko rokov Google zohľadňuje tzv. EAT a teraz k tomu pribudlo ďalšie písmenko – EEAT ( experience, expertise, authoritativeness, trustworthiness, čo znamená zážitok, expertíza, autorita a dôveryhodnosť).
Vo všeobecnosti Google ( a v neposlednom rade užívatelia ), má rád weby, ktoré sú vo svojom odbore autoritou. SEO sa čoraz viac zameriava na stratégie na preukázanie jasných odborných znalostí v konkrétnej téme.
Nejde len o to, vytvárať vysokokvalitný obsah. Ten by ale mal byť navzájom poprepájaný interným prelinkovaním, súvisiaci a odkazujúci. Mal by pokrývať celé spektrum témy a navzájom na seba nadväzovať. V konečnom dôsledku by mal byť užívateľ smerovaný na konkrétnu a kľúčovú stránku, pod ktorú všetky ostatné „patria“.
Zdroj: SemRush.com
Toto sú 3 hlavné výzvy pre SEO špecialistov, ale aj majiteľov stránok pre rok 2024. Trendov je samozrejme viac od Video SEO až po hlasové vyhľadávanie. Vyššie spomenuté faktory ale môžu významnejšie zatriasť pozíciami vo výsledkoch vyhľadávania.
Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.