Jednoduchý SEO tip s ktorým si skontrolujete vlastnú stránku

Jednoduchý SEO tip s ktorým si skontrolujete vlastnú stránku

SEO faktorov, ktoré vplývajú na umiestnenie vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania, je mnoho. Niektoré majú len okrajový vplyv. Časť z nich sa vás nemusí vôbec týkať (napr. ALT popisky k obrázkom, ak sa venujete napr. consultingu). Pre akýkoľvek web je ale rýchlosť jedným z TOP faktorov, ktorý nemá dosah len na SEO ale aj na iné zdroje návštevnosti. Ak si platíte kampane cez Google Ads, tak pomalá stránka môže odradiť návštevníka v pokračovaní.
 

Aký čas je optimálny?

V skratke - čo najkratší. Dobré je dostať sa pod 5 sekúnd. Za skvelé sa dajú považovať weby, ktoré majú dobu načítania pod 3 sekundy. 

Ako zmerať čas načítania stránky?

Nástrojov na meranie času je viacero, ale je dobré sa riadiť Googlom, ktorý vytvoril pre takúto potrebu službu PageSpeed Insight. Tento nástroj vám vyhodí nielen vaše celkové skóre, ale aj oblasti, ktoré rýchlosť webu spomaľujú. Zároveň ponúka odporúčania, ktorými by ste sa mali riadiť pri znižovaní doby načítania.

Vo veľkej časti prípadov sú problémom príliš veľké obrázky a ich formát. Stále populárne sú .jpg a png. formáty, ktoré ale majú často 300-500 kb. Pár takýchto obrázkov môže výrazne spomaliť web. Odporúčaná veľkosť je okolo 100 kb a ideálnym formátom je jfif alebo webp, ktorý je primárne určený pre zobrazenie na webstránkach.

Na konverziu formátu a veľkosti obrázka používam bezplatný nástroj SquooshUpravený obrázok následne nahráme na web a nahradíme veľký pôvodný obrázok.

Na meranie rýchlosti využívam aj rôzne online nástroje. Tie nemusia byť časovo vždy smerodajné, ale ukazuje nám skôr celkový flow načítavania jednotlivých prvkov na webe a podľa toho vieme pristúpiť k optimalizácii rýchlosti.

Populárnym je napr. WebPagetest.org, kde si môžete nastaviť najbližšiu lokalitu ( v našom prípade Frankfurt ) a po zmeraní rýchlosti ukáže výsledný graf. Z neho môžete vyčítať napr. ktoré prvky sa najdlhšie načítavajú.

Rýchlosť webu je jedným z TOP faktorov pre SEO ale má dosahy aj na iné marketingové kanály. Preto by jej optimalizácia mala byť jednou z najvyšších priorít.

 

 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Trendy v social 2024: Ako ostať v popredí v digitálnom svete

V roku 2024 sme v oblasti sociálnych sietí postrehli zásadné zmeny. Značky a marketéri by mali byť pripravení prispôsobiť sa týmto trendom, aby zostali konkurencieschopní a efektívni.
Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Rozvoj dlhších videí
Po období krátkych videí prichádza éra dlhších videí s dĺžkou 2 - 5 minút. Tento trend, ktorý sa objavuje na platformách ako Instagram a TikTok, reflektuje zmeny v používateľskom správaní a uprednostňovaní hlbšieho obsahu.

SEO trendy pre rok 2024

SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.

Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
 

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti