Zaujíma vás, čo vyhľadávajú ľudia na internete? Google Trends vám to prezradí.
Google Trends, ako už samotný názov prezrádza, je jednou z webových stránok spoločnosti Google a už od roku 2006 sa zaoberá analyzovaním vyhľadávacích dopytov ľudí po celom svete.
Zdroj: Google Trends
Podobne ako v Google Analytics, aj Google Trends (GT) používa na porovnávanie počtu vyhľadávacích dopytov grafy a prehľadné štatistiky. Údaje je možné pozorovať v reálnom čase, alebo vo vami určenom časovom rozmedzí. Navyše si ich viete zoradiť podľa kategórie, typu alebo regiónu. Prostredníctvom služby GT môžete sledovať trendy v sociálnych postojoch, politických otázkach, športe, zábave a v mnohých iných oblastiach, ktoré vás zaujímajú.
Tento skvelý nástroj sa dá využiť aj na zábavu, ale aj na seriózne účely – napríklad na prognózy v rôznych odvetviach, alebo na optimalizáciu SEO. Majitelia firiem môžu prostredníctvom GT získavať cenné informácie o svojich produktoch a službách a to v rôznych krajinách po celom svete. Manažéri sociálnych sietí dokážu odhaliť úspešnosť a popularitu influencerov a rôznych aktuálnych trendov či produktov. Spätne si môžete dohľadať popularitu celebrít, alebo čohokoľvek, čo vás aktuálne zaujíma a použiť to vo svojich projektoch či blogoch.
Napríklad, chceli by sme sa dozvedieť, či je nejaká herečka alebo herec ešte “v kurze”. Ako príklad použijeme Nicole Kidmanovú a pozrieme sa na to, či je pre svetový trh ešte zaujímavá. Graf nižšie ukazuje frekvenciu vyhľadávania jej mena za posledných 5 rokov. Ak by sme šli do hĺbky, zistili by sme, že vo vrcholových obdobiach tohto grafu bola hlavnou aktérkou v kinových trhákoch a preto si ľudia častejšie vyhľadávali.
Zdroj: Google Trends
Alebo sa môžeme pozrieť na to, ako súvisí pandémia covid 2019 so záujmom o očkovanie v Argentíne. V tomto prípade bol záujem o výraz “coronavirus” zo začiatku roka 2020 na vzostupe, zatiaľ čo vyhľadávanie výrazu “vaccination” nemalo až takú koreláciu ako by sme si mysleli.
Zdroj: Google Trends
A ako spolu súvisia výrazy “klimatická zmena” a “globálne znečistenie”? Na základe výsledkov môžeme povedať, že zatiaľ čo o globálnom znečisťovaní sa ľudia v posledných 5 rokoch informujú približne v rovnakej frekvencii, vyhľadávací dotaz ohľadom klimatickej zmeny naberá na intenzite. Takisto môžeme pozorovať top 5 štátov, ktoré sa o tému klimatickej zmeny zaujímajú najviac.
Zdroj: Google Trends
Ako využijete tento silný nástroj je len na vás. Článkov a návodov na to, ako GT používať je na internete nemálo. Využite jeho potenciál na marketingové a obchodné účely a opäť môžete byť o krok vpred pred vašou konkurenciou. V prípade, že neviete ako na to, obráťte sa na nás. 😉
Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.