fbpx

Ako získať ZÁKAZNÍKA NA JEDEN KLIK?

Naštartujte svoj biznis s online reklamou

Triky, ktoré váš e-shop odlíšia od konkurencie
Patrik Bíreš
24. November 2020

Pandemická situácia spôsobila nevôľu zákazníkov navštevovať kamenné obchody a prevádzky. Zákazníci namiesto toho nakupujú online. Z pohodlia domova môžu nakupujúci bezpečne nakupovať a doručovať darčeky pre svojich blízkych.

Spoločnosť Deloitte predpovedá, že predaje z E-shopu v tejto sezóne vzrastú o 25% až 35%, čo bude predstavovať predaj medzi 182 až 196 miliardami dolárov. Z tohto kúsku koláča si chcú ukrojiť všetci, konkurencia v online prostredí je veľmi silná a boj o zákazníka neustále prebieha.

Ako docieliť aby sa zákazníci rozhodli práve pre váš E-shop?

Detailný pohľad na produkt

Jedným z trikov ako zákazníkovi bezprostredne ukázať kvalitu vášho produktu je 360 stupňové zobrazenie. Zákazníci sú schopní virtuálne obrátiť každú položku na obrazovke a tým si môžu byť istí čo kupujú. Týmto spôsobom sa znižuje miera návratnosti produktu a zvyšuje sa spokojnosť zákazníkov.

Keďže sa zákazníci v túto sviatočnú sezónu vyhýbajú obchodom, bude pre maloobchodníkov čoraz dôležitejšie poskytovať presný a podrobný prehľad o produktoch online. Keďže kupujúci nie sú schopní dotknúť sa výrobkov, cítiť ich, ochutnať ich, je nevyhnutné aby sa im to čo sa zobrazuje na webových stránkach, poskytovalo osobné zhrnutie toho, čo môžu od obdržania objednávky očakávať.

Ďalším inovatívnym spôsobom ako zaujať zákazníkov v aktuálnej sezóne je možnosť detailného priblíženia produktu

Kľúčová je preto kvalita obrázka produktu v plnej veľkosti a vo vysokom rozlíšení. Podrobné zväčšenie produktu môže nakopnúť zákazníkov, aby si produkt kúpili a tým zvýšili celkové tržby z E-shopu.


Triky

Video ako prostriedok k získaniu nerozhodného zákazníka

Video je presvedčivá platforma, ktorá je jedným z najefektívnejších spôsobov komunikácie so spotrebiteľmi.

Funkcie ako zvuk a pohyb, ktoré sú obsahom podmanivého príbehu zachytávajú informácie a emócie spôsobmi, ktoré obrázky nezachytia. V tomto sviatočnom období sa môžu značky odlíšiť od konkurencie pomocou nakupovateľných videí a mikro-videí.

Spotrebitelia majú krátke rozpätie pozornosti a preto je ich potrebné zaujať ihneď.

Tento fenomén riešia Mikro-videá, ktorých obsah tvoria krátke 5 až 20-sekundové videá. Aby video mohlo reagovať na čo najväčšie publikum, malo by vyplniť šírku obrazovky a zachovať pôvodný pomer. Ak bude tento krátky formát videa vytvorený správne, môže vytvoriť sladkú, ale obrovskú príležitosť na zvýšenie konverzií v priebehu niekoľkých sekúnd.

Zdroj videa: cloudinary

Microbrowser a jeho využitie

Mikrobrowsery vďačia za svoj pôvod rôznym sociálnym médiám (iMessage, WhatsApp, Twitter, TikTok) v ktorých sú správy, komentáre, atď. zdieľané medzi kruhmi priateľov prostredníctvom textových správ.

Tieto správy sú častokrát oživené multimediálnymi informáciami a odkazmi. Hlavným dôvodom, prečo si vážime odkazy zdieľané našimi kontaktmi na sociálnych sieťach, je to, že týmto ľuďom inštinktívne dôverujeme – často oveľa viac ako výsledkom vyhľadávania kľúčových slov, alebo rôznym reklamám.

Pri navrhovaní svojich webových stránok E-shopu musíte mať istotu, že keď sa odkaz na produkt rozvinie do miniatúry, zobrazí sa optimálne prispôsobený. Správa spoločnosti Cloudinary z roku 2020 o stave vizuálnych médií zistila, že ukážky odkazov poskytujú obrovské príležitosti na konverzie, avšak mnoho značiek často prehliada ako môže ich webový dizajn ovplyvniť vygenerovaný náhľad produktu.

Triky, ktoré váš e-shop odlíšia od konkurencie

Zdroj obrázku: cloudinary

Kľúč úspechu je na aktuálnu sezónu jasný. Tí ktorí vytvoria pútavý a pohlcujúci zážitok z E-shopu, si v tomto sviatočnom období určite získajú ďalších zákazníkov.

Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Bezplatnú pomoc a konzultáciu nájdete na tomto odkaze.

Ak potrebujete pomoc pri vytváraní vašej novej digitálnej stratégie, kontaktujte OnlineBird.sk a získajte na začiatok bezplatný audit vášho webu. 

Prečítajte si tiež

Viete čo je to AIDA?

Viete čo je to AIDA?

Okrem toho, že je to známa cukráreň v Košiciach, tento pojem je dobre známou skratkou v marketingovom svete. AIDA je marketingový komunikačný model, ktorý vychádza zo zákazníckeho správania, resp. z...

read more