Prečo je dôležité zostaviť štruktúru webu pre SEO?

Prečo je dôležité zostaviť štruktúru webu pre SEO?

Moderný a responzívny web by nemal byť, len náhodnou zbierkou stránok a príspevkov. Malo by ísť o organizovanú zbierku obsahu, ktorá je pre vyhľadávače používateľov dostupná a prehľadná. Správna štruktúra webových stránok je jedným z najdôležitejších technických základov SEO, napriek tomu je často prehliadaná.

Štruktúra stránok ako východiskový bod

Štruktúra vašeho webu je spôsob, akým je zoskupený obsah na vašom webe (stránky a príspevky). Toto sa niekedy označuje ako architektúra vášho webu a týka sa toho, ako je váš obsah prepojený a prezentovaný používateľom a vyhľadávačom. Dobrá štruktúra webu uľahčuje používateľom navigáciu medzi stránkami a vyhľadávacími nástrojmi.

Či už máte malý alebo veľký web, jeho štruktúra je dôležitým komponentom úspechu. Štruktúra webu ovplyvňuje používateľov z hľadiska ich prístupnosti a užívateľskej prívetivosti, ako aj z hľadiska vyhľadávacích nástrojov. Preto si štruktúru musíme rozdeliť do dvoch hlavných celkov a to na:

  • štruktúru stránok pre používateľov
  • štruktúru stránok pre vyhľadávače

Štruktúra stránok pre používateľov

Primárnym účelom webu je umiestnenie produktov alebo služieb pred vaše cieľové publikum. To znamená, že vaši používatelia by mali byť jadrom všetkého, čo robíte.

Aké sú dôvody prečo je štruktúra webu pre vašich používateľov taká dôležitá? Môžeme ich rozdeliť na tri kľúčové oblasti:

Štruktúra stránok je pre UX dôležitá

Štruktúra, ktorú si vyberiete má priamy vplyv na použiteľnosť vášho webu. To znamená, že je potrebné používateľom uľahčiť hľadanie produktov v čo najväčšej možnej miere. Čím ľahšie niekto nájde to, prečo na vašom webe “pristál”, tým vyššia je šanca, že sa stane zákazníkom. 

Dobrá štruktúra stránok uľahčuje navigáciu

Je dôležité naplánovať štruktúru webu tak, aby ste používateľom pomohli čo najjednoduchšie nájsť to čo chcú, tým im uľahčíte navigáciu. Jednou z kľúčových funkcií obsahu na webe je pomáhať pri navigovaní potenciálnych zákazníkov prostredníctvom lievika predaja.

Dobrá štruktúra – menší bounce rate

Nikto nechce tráviť storočie hľadaním produktu, ktorý chce. Dobrá štruktúra stránok uľahčuje vyhľadanie stránok a príspevkov čo najmenším počtom kliknutí aby sa predišlo zbytočnému “bounce ratu”.

Štruktúra stránok pre vyhľadávače

Po vytvorení štruktúry pre používateľov je potrebné zamerať pozornosť na optimalizáciu štruktúry stránky pre vyhľadávače. Dobrá štruktúra vášho webu je pre vyhľadávače “jednoduchšia na pochopenie” tým bude hodnotiť váš obsah vyššie na serveroch SERP.

Ďalšie hlavné dôvody, prečo je štruktúra stránok pre vyhľadávače dôležitá:

Zoskupený obsah

Zoskupenie príbuzných častí obsahu, ktoré sa často označujú ako topická relevancia alebo topická autorita, vám pomôžu umiestniť váš web do vyhľadávacích nástrojov ako odborníkov vo vašom odbore. Toto nastavenie pomáha vyhľadávačom pochopiť o čom je váš web.

Zvýraznite svoj najdôležitejší obsah

Zdroj: Semrush

Správna štruktúra webových stránok vám pomôže zvýrazniť najdôležitejšie stránky (často sa nazývajú stĺpové stránky) a umiestňovať ich ako stránky, ktoré by mali zodpovedať konkurenčným kľúčovým slovám s veľkým objemom (hlavne všeobecné výrazy).

Štruktúra vášho webu prechádza autoritou odkazu

Spätné odkazy sú kľúčovým faktorom hodnotenia webu vyhľadávačmi. Ak chcete maximalizovať výhody svojej stratégie vytvárania odkazov, musíte sa ubezpečiť, že správne distribuujete oprávnenie na odkazy na celom webe.

Ak chcete získať kvalitné spätné odkazy, mali by ste mať rôzne stránky, ktoré zodpovedajú rôzne otázky. Týmto spôsobom máte vo svojej doméne niekoľko stránok, ktoré sú prospešné pre používateľov. Týmto spôsobom môžete získavať relevantnejšie a kvalitnejšie spätné odkazy. 

Slovo na záver

Nikdy nepodceňujte dôležitosť správneho usporiadania stránok a vplyv, ktorý môže mať toto nastavenie na výkon SEO. Nájdite si čas a naplánujte si štruktúru webu, ktorá funguje ako pre používateľov, tak aj pre vyhľadávače. Zoskupte svoje stránky podľa tém, efektívne rozdeľte oprávnenia na odkazy a pomôžte sa dostať svojim zákazníkom čo najrýchlejšie na stránky, ktoré chcú prehliadať. Potrebujete nový štruktúrovaný web pre SEO? S vytvorením a správou vám vieme pomôcť. .

Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Bezplatnú pomoc a konzultáciu nájdete na tomto odkaze. Ak potrebujete pomoc pri vytváraní vašej novej digitálnej stratégie, kontaktujte OnlineBird.sk a získajte na začiatok bezplatný audit vášho webu. 

Pri písaní tohto blogu som sa inšpiroval myšlienkami Eriky Varagouli.

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Trendy v social 2024: Ako ostať v popredí v digitálnom svete

V roku 2024 sme v oblasti sociálnych sietí postrehli zásadné zmeny. Značky a marketéri by mali byť pripravení prispôsobiť sa týmto trendom, aby zostali konkurencieschopní a efektívni.
Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Rozvoj dlhších videí
Po období krátkych videí prichádza éra dlhších videí s dĺžkou 2 - 5 minút. Tento trend, ktorý sa objavuje na platformách ako Instagram a TikTok, reflektuje zmeny v používateľskom správaní a uprednostňovaní hlbšieho obsahu.

SEO trendy pre rok 2024

SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.

Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
 

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti