fbpx

Ako získať ZÁKAZNÍKA NA JEDEN KLIK?

Naštartujte svoj biznis s online reklamou

Opatrenia pre živnostníkov a malé firmy na zmiernenie dopadov korona krízy
Juraj Zaťko
13. April 2020

Nachádzame sa v situácii, ktorá zásadne mení spotrebiteľské správanie a tento proces zmeny bude pokračovať aj naďalej, minimálne najbližšie mesiace.

Obzvlášť citlivou skupinou sú malé firmy a živnostníci, ktorí prevádzkujú svoje obchody, alebo poskytujú služby a opatrenia vlády mali na túto skupinu okamžitý negatívny vplyv.

Ak patríte do skupiny malých podnikateľov, ktorí si myslia, že táto situácia je tu na pár týždňov a potom sa vráti všetko do pôvodných koľají a prípadné straty – poklesy tržieb pokryje štát, zvýšte pozornosť!

Pravdepodobne budete musieť zmeniť svoje myslenie, aby ste nadchádzajúce obdobia v podnikaní prežili!

Transformáciu už začali obrovské nadnárodné korporácie, národné spoločnosti.

Ako sú na tom ale tí najmenší, ktorí sú azda aj tou najpostihnutejšou skupinou?

Majú dostatočné know-how a zdroje na to sa adaptovať, udržať si existujúcich zákazníkov alebo nebodaj hľadať nových?

V tomto článku sa dozviete našich 5 odporúčaní, ktoré môžu pomôcť mikro firmám a živnostníkom, pri reštarte ich biznisu a adaptácií na nové podmienky.



Take the time to think about your vision and marketing strategy

Malé podnikanie funguje najčastejšie živelne, spontánne a reaktívne a to v takmer každom ohľade.

V strede záujmu je kľúčová činnosť, ktorá nosí peniaze.

Ostatné aktivity vyžadujú kopec času a majú neistý výsledok. Jedna z týchto činností, na ktorú nikdy nie je dosť času, je aj marketingová stratégia a plán.

Pritom dnes môže ísť o kľúčový “dokument”, kde viete zhodnotiť vaše doterajšie marketingové aktivity, pozrieť sa na konkurenciu, utriediť si svoje hodnoty, pomenovať si profil vášho zákazníka, cieľové skupiny, kto môžu byť vaši noví budúci zákazníci.

V podmienkach malého podnikania vôbec nemusí ísť o dokument, kľudne ostaňte len v rovine premýšľania.

Už len krátka časová investícia do tejto oblasti, môže vytvoriť vašu kľúčovú konkurenčnú odlišnosť – tak dôležitú a nevyhnutnú v týchto časoch.

Tento plán bude slúžiť ako odrazový mostík pre ďalšie oblasti. Ideálne si spraviť aj plán aspoň na nasledujúcich šesť mesiacov. Nevyhnutnosťou je veci merať a vyhodnocovať. Následne sa prispôsobovať a poučiť sa z chýb.

Prierezom celej marketingovej stratégie by mala byť propagácia vašich odborných znalostí, alebo vysvetlenie toho v čom váš produkt alebo znalosti môžu pomôcť vašim potencionálnym zákazníkom.


Sociálne siete hrajú teraz prvé husle – Facebook nestačí

Vytvorte si profily aj na iných sociálnych sieťach. Vytvorený obsah tak získa násobne vyšší dosah.

Sociálne siete ponúkajú nespočetné príležitosti na interakciu so zákazníkmi, pochopenie toho, čo je pre nich dôležité a šírenie informácií o vašej firme môže byť dnes klúčové.

Ak ste doteraz nemali vo vašej firme spustené žiadne sociálne siete, ich zavedenie samozrejme nebude mať okamžitý prínos.

Ak máte napríklad spustený facebook a instagram, možno je ideálny čas popracovať na konzistentnosti obsahu a rozšíriť svoje pôsobenie do nových oblastí ako LinkedIn, Youtube, kde môžete nájsť úplne iný typ svojich zákazníkov.

Vytvorenie obsahu, komunikácia, získavanie followerov a ich premena na zákazníkov, to sú všetko disciplíny, ktoré vyžadujú istú skúsenosť a pracovitosť. Výsledky sa vedia dostaviť relatívne rýchlo.

Nezabudnite však na obrovskú príležitosť: väčšina ľudí je doma a sústredí sa na obsah sociálnych sietí omnoho viac, ako keď sú rozptýlení bežným životom.

Môže ísť o jednu z mála vecí, ktoré ľuďom pripomínajú “starý spôsob života”.


A čo takto nový web?

Povinná jazda v podobe vlastného webu na svojej doméne by mala aj v segmente malých firiem a živnostníkov predstavovať istý základný kameň.

Do akej miery sa to darí alebo nedarí naplńať nebudeme hodnotiť. Odporúčame si však položiť čo najskôr nasledujúce otázky: 

online marketingovej stratégie

Akú rolu plní aktuálne váš web? Aký máte z neho úžitok?

Web by mal byť centrálnou súčasťou vašej online marketingovej stratégie.

Čo to presne znamená? Web nemusí byť len vašou online vizitkou, možno je čas aby sa premenil na váš koncový bod, kde sa uzavrie obchod, alebo minimálne k tomu dramaticky prispeje.

Áno, možno malý eshop, objednávkový systém, alebo vám môže pomôcť zbierať kontakty na potenciálnych budúcich zákazníkov. Dobrý web musí skrátka dnes jednak skvelo vyzerať, no najmä byť funkčný, prehľadný a jednoduchý.

Spravte online reklamnú kampaň

Reklama v klasických tlačených médiách je zvyčajne drahá a ťažko merateľná. Online reklama je osvedčený a reálny spôsob, ako sa môžu ľudia dozvedieť o Vašej firme a službách, za zlomok peňazí oproti printovým reklamám.

Navyše viete zasiahnuť širšie publikum alebo cieliť reklamu na segmenty a skupiny potenciálnych zákazníkov. Väčšina majiteľov malých firiem nemá veľký rozpočet na reklamu, preto je dôležité zúžiť možnosti a správne zacieliť reklamu, aby priniesla najväčší výnos z vašich peňazí.

Možnosti zahŕňajú cielené reklamy na Facebooku, YouTube a LinkedIn a reklamy s platbami za kliknutie, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania, na baneroch webových stránok a na iných strategických internetových lokalitách.

V pomere cena/výkon ide do popredia najmä video reklama na YouTube. Povedať príbeh cez krátke video sa javí ako efektívny spôsob oproti čítaniu textu. 


Spojte sily a vytvorte partnerstvo s príbuznými profesiami

marketingovej stratégie

Kedy sa spojiť ak nie teraz? Ak niekto potrebuje spraviť nechty, určite potrebuje aj ostrihať, učesať a pod.

Zdieľanie nákladov na marketing a takáto symbióza profesií bude trendom ďalšieho obdobia. Nebojte sa vytvoriť nové značky a partnerstvá.

Využívajte vzájomné odporúčania. Spojte sa s firmami alebo jednotlivcami, ktorí majú podobnú zákaznícku základňu, ale nie sú priamou konkurenciou. Stanovte si stratégiu, ako môžete zacieľovať na zákazníkov, aby ste si navzájom priniesli nových zákazníkov.







BONUSOVÁ RADA:
Znovu kontaktujte starých zákazníkov!

Všetko staré môže byť opäť nové – vrátane starých zákazníkov, ktorí s vami už nejaký čas neobchodujú. Prejdite si kontakty vašich zákazníkov a ozvite sa im. Môžete sa im ozvať pomocou špeciálnej ponuky prostredníctvom e-mailu, direct mailu alebo telefónu.

Možno sa potešia, že ste si na nich v týchto časoch spomenuli a máte pre nich dobrú ponuku.

Marketingovej

Samozrejme si uvedomujeme, že každá z hore uvedených činností je samostatným odvetvím a vyžaduje si veľkú dávku trpezlivosti a znalostí, pokiaľ sa rozhodnete ju implementovať samostatne.

Na trhu je veľa agentúr, jednotlivcov a po novom aj iniciatív, ktoré pomáhajú firmám. 

Tá naša sa rozhodla tiež pomôcť a to tak, že spustila bezplatný digitálny audit zameraný na malé firmy a živnostníkov.

Je neskutočné, koľko peňazí necháva väčšina majiteľov firiem ležať na stole. Ponúkame Vám 15 min. audit vašej aktuálnej marketingovej stratégie od nezávislého človeka, ktorý sa na vás pozrie očami zákazníka z vonku. Všetko vám príde na mail vo forme video prezentácie. Viac info zistíte tu.


Prečítajte si tiež

Viete čo je to AIDA?

Viete čo je to AIDA?

Okrem toho, že je to známa cukráreň v Košiciach, tento pojem je dobre známou skratkou v marketingovom svete. AIDA je marketingový komunikačný model, ktorý vychádza zo zákazníckeho správania, resp. z...

read more