Online reklama – vyhodené peniaze alebo efektívny nástroj ?

Online reklama – vyhodené peniaze alebo efektívny nástroj ?

Celý svet sa v priebehu jedného roka zmenil. Spoločenské dianie, posedenie s priateľmi, vzdelávanie. Takmer všetko sa presunulo do digitálneho sveta. Ako ste na tom vy? Zmenili ste svoje správanie a zvyky? Posunuli ste svoje podnikateľské zmýšľanie o krok ďalej?

Reklama je všade okolo nás

Koľkí z vás prvýkrát v živote absolvovali konferenčný hovor so svojou rodinou? Koľkí z vás si prvýkrát do svojich počítačov nainštalovali ZoomWhatsappMessengerSkype či iný nástroj, ktorý vás spojil s blízkymi? Verte či nie, každá platforma alebo aplikácia, ktorá vznikla pred, či počas krízy, plní okrem svojho základného poslania ďalšiu funkciu, ktorú ste si pravdepodobne ani nevšimli. Pozrite sa bližšie a zistíte, že každý z týchto programov je vlastne reklamným priestorom pre svojich inzerentov. 

 

Online naberá na sile

Je to fakt. Nie že by online svet pred začatím pandémie neexistoval. Je tu s nami už roky a neustále naberá na sile. Avšak s uzavretím jedincov do domácností, so zákazom vychádzania na ulice (a teda znemožnením vnímať billboardy a iné offline formáty reklamy) sa internet stal ohromne silným komunikačným a predajným nástrojom.

Online reklama prenikla do všetkých kútov digitálneho sveta. Ten, ktorý ju nevyužije, sám seba ukracuje o obchodné príležitosti a dáva tak náskok svojej konkurencii.” 

 

50 odtieňov reklamy

Online reklama môže mať rôzne podoby a môže vás stáť absolútne odlišné peniaze. Môžete si zvoliť textovú alebo bannerovú reklamu, môžete rozposielať newslettre, alebo promovať svoju  značku a produkty na sociálnych sieťach. Mesačný rozpočet sa môže pohybovať od 50 € do 5 000 €. 

Pozor! Predtým, než sami do niečoho pustíte, je extrémne dôležité, aby ste veľmi dobre vedeli, ako sa taká reklama nastavuje a čo od nej očakávať. Možno máte kolegu, ktorého syn študuje informačné technológie, tak ho poprosíte, či by vám nejakú tú reklamu nenastavil. Reklama je spustená, peniaze sa míňajú ale vy nevidíte žiadne výsledky. Niekde bude háčik. 

 

Venujte sa vášmu podnikaniu a reklamu nechajte na profíkov

Akoľkovek otrepane to môže vyznieť, je to pravda. Obzvlášť keď sa bavíme o digitálnej reklame. Ten, kto si dovolí ju nastaviť, spustiť, kontrolovať a vylepšovať, je špecialista vo svojom odbore. Je to kľúčový človek pre vašu kampaň a je veľmi vzácny. Ale to nie je všetko, pretože dobrú kampaň spolu spolu s PPC (pay-per-click) špecialistom na performance (výkonnostné) kampane tvorí aj stratég, copywriter, grafik a account manažér. Celý tím pracuje na tom, aby vymyslel tú najlepšiu stratégiu pre vaše podnikanie a dosiahnutie vysnívaných cieľov. 

 

Skrátka, dobrá agentúra, v ktorej pracuje tím odborníkov je na nezaplatenie. Ak sa chcete pustiť do online reklamy, tak si urobte dobrý prieskum a uistite sa, že svoju reputáciu a peniaze vkladáte do rúk solídnej firme.  

 

online reklama

 

 

Aké ciele si v kampani môžeme nastaviť a čo od nej očakávať?

Záleží na tom, v akej fáze sa nachádza vaše podnikanie. Ste nová firma na trhu? Alebo ste niekoľko rokov zabehnutá firma a prinášate na trhu nový produkt? Najčastejšie dôvody, pre ktoré sa oplatí spustiť online reklamu sú: 

  • rozšírenie povedomia o vašej firme alebo značke
  • uvedenie nového produktu na trh
  • podpora predaja – akcie
  • zvýšenie návštevnosti webovej stránky
  • prilákanie potenciálnych zákazníkov

Dobre nastavená kampaň v 99% spĺňa očakávané ciele a prináša plodné výsledky. To, ako sa kampani darí, je závislé od segmentu, v ktorom podnikáte a samozrejme, od šikovnosti špecialistov, ktorí kampaň spravujú

Pokiaľ sa bavíme o reklame vo vyhľadávačoch (áno, to sú tie kľúčové slovíčka, ktoré ľudia vyhľadávajú), konkurencia môže byť malá ale aj veľmi silná. V tomto momente je ešte viac dôležité staviť na dobrý tím odborníkov. Ak sú to skutoční profesionáli, minimálne vám vopred povedia, že daná kampaň môže vyjsť draho, alebo že by v rámci marketingovej stratégie radšej skúsili iný kanál, ktorým sa dopracujete k požadovaným výsledkom. 

 

Je online reklama je vhodná pre každého?

Nezáleží na tom, či má vaša firma 5 alebo 200 zamestnancov. Online reklama je vhodná tak pre začínajúcich podnikateľov, ako pre stabilné firmy, ktoré chcú ísť s dobou a preniknúť do online sveta. Je to jeden z ideálnych nástrojov, ktorý vyhovuje prakticky každej firme s dobrým webom. 

 

Čo z toho vyplýva?

Nevyhadzujte svoje peniaze do vzduchu. Pokiaľ ste sa rozhodli vyskúšať online reklamu, urobte tak s odborníkmi v oblasti reklamy a marketingu. V dnešnej dobe sa pravidlá, rozmery, algoritmy a rôzne iné reklamné pojmy menia rýchlejšie ako si dokážete predstaviť. Preto je veľmi dôležité, aby ste pracovali so spoľahlivými ľuďmi, ktorí sledujú všetky trendy a usmernenia digitálneho sveta. Ak stavíte na kvalitu, nebudete sa musieť sťažovať, ako “tá reklama nefunguje a sú tu len vyhodené peniaze”. 

di caprio meme

Venované všetkým špecialistom vo svojej oblasti. 

Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka, a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Bezplatnú pomoc a konzultáciu nájdete na tomto odkaze. Ak potrebujete pomoc pri vytváraní vašej novej digitálnej stratégie, kontaktujte OnlineBird.sk a získajte na začiatok bezplatný audit vášho webu. 

Naša letecká jednotka

Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.

Trendy v social 2024: Ako ostať v popredí v digitálnom svete

V roku 2024 sme v oblasti sociálnych sietí postrehli zásadné zmeny. Značky a marketéri by mali byť pripravení prispôsobiť sa týmto trendom, aby zostali konkurencieschopní a efektívni.
Poďme sa na ne spoločne pozrieť.

Rozvoj dlhších videí
Po období krátkych videí prichádza éra dlhších videí s dĺžkou 2 - 5 minút. Tento trend, ktorý sa objavuje na platformách ako Instagram a TikTok, reflektuje zmeny v používateľskom správaní a uprednostňovaní hlbšieho obsahu.

SEO trendy pre rok 2024

SEO, podobne ako iné časti marketingu, je dynamická vec, ktorá sa mení v čase. O to viac, že celým rokom 2023 nás sprevádzal nástup umelej inteligencie AI.

Tento fenomén sa citeľne dotkne aj organického vyhľadávania, ale trendy v SEO sa netýkajú len AI.
Poďme si postupne pozrieť prehľad najočakávanejších noviniek a smerovaní vo svete organického vyhľadávania.
 

Jeden e-mail a ste v obraze

Naši klienti