Najzaujímavejšie fakty content marketingu v roku 2020
Content marketing je technika, pri ktorej sa vytvára a zdieľa hodnotný, relevantný obsah za účelom zaujať a získať jasne určené publikum. Definicii nájdeme mnoho, avšak vo všetkých definíciách je základným pilierom relevantný obsah pre svoje publikum.
Čo je však relevantné?
Relevantnosť sa nám automaticky spája so zozbieranými dátami. Úspešná stratégia content marketingu musí byť podložená dátami a výsledkami. Získané údaje môžu podporiť každé vaše rozhodnutie pri nastavovaní cieľov a výrazne minimalizujú metódy pokusov a omylov vo vašej stratégii.
Spoločnosť SEMrush veľmi šikovne analyzovala trendy content marketingu pomocou výskumu zahŕňajúceho najobľúbenejšie témy, hashtagy a najvyhľadávanejšie kľúčové slová v priemysle obsahového marketingu.
Podklad k výskumu tvoria dáta z roku 2020, ktoré boli zozbierané so státisícov vyhľadávacích dotazov Google týkajúcich sa content marketingu a so 600 000 tweetov v angličtine, ktoré obsahovali hashtag #ContentMarketing.
Pre niekoho možno prekvapenie, ale “strategy” je na Twitteri najdiskutovanejšou témou content marketingu. V roku 2020 vzrástol objem kľúčového slova „content marketing strategy“ v porovnaní s rokom 2019 o jednu tretinu.
Ďalším zaujímavým postrehom je, že keď sa pozrieme na najdôležitejšie otázky, ktoré si ľudia kladú, zistíme, že nechcú vedieť len čo je to obsahová marketingová stratégia, ale aj to ako ju rozvíjať. Ľudia teda už chápu výhody strategického prístupu v content marketingu.
zdroj: SEMrush
SEO zostáva jednou z najhorúcejších tém v obsahovom marketingu, je to tretí najpopulárnejší hashtag a druhá najpopulárnejšia téma diskutovaná v tweetoch.
V roku 2020 sa popularita SEO prepojeného s content marketingom výrazne zvýšila v porovnaní s rokom 2019:
SEO zostáva neoddeliteľnou súčasťou content marketingu. Záujem o túto tému stále rastie, pretože vyhľadávače zavádzajú čoraz komplikovanejšie algoritmy určené na výber najkvalitnejšieho obsahu pre používateľa.
zdroj: SEMrush
Prevažná väčšina (89%) tweetov, ktoré spoločnosť SEMrush analyzovala, obsahovala vizuálne prvky, z ktorých 20% obsahovalo infografiky. V roku 2020 sa vizuálny obsah používal v tweetoch viac ako v roku 2019 a ide o 12. najdiskutovanejšiu tému.
„What is visual content marketing“ je navyše 11. najobľúbenejšou otázkou, ktorú si ľudia kladú ohľadom obsahového marketingu vo vyhľadávaniach Google.
Dobrý obrázok dokáže zaujať viac ako niekoľko stránok textu, pretože 90% informácií prenášaných do mozgu je vizuálnych. Obrázky tiež podporujú zdieľanie a dajú sa ľahko vytvoriť, takže v budúcnosti môžeme očakávať ďalší nárast vizuálu.
„Tools“ sú štvrtou najdiskutovanejšou témou v tweetoch content marketingu a šiestou najpopulárnejšou témou vyhľadávanou na Googli.
To môže naznačovať niekoľko scenárov:
zdroj: SEMrush
Aj keď Twitter nie je v našich končinách najpoužívanejšou sociálnou sieťou, jeho význam v globálnom merítku je nepopierateľný. Výsledky z dát, ktoré boli zozbierané z Twittru a Googlu si môžeme premietnuť s miernou odchýlkou aj do našich končín. Marketing prechádza evolúciou. Sledovanie nových trendov, ktoré sú podložené relevantnými dátami môžu byť pre váš biznis skvelou inšpiráciou.
Pri písaní tohto blogu som sa inšpiroval myšlienkami Aliny Petrovej
Blog Birdline zdieľa svoje know how ďalej. Ste pripravený objaviť najčerstvejšie novinky a užitočné rady od našich špecialistov? Vitajte, toto je náš blog.