Ako získať ZÁKAZNÍKA NA JEDEN KLIK?

Naštartujte svoj biznis s online reklamou

Marketingové trendy 2022 – na čo sa pripraviť?
Ivan Chabada
13. January 2022
marketingove trendy 2022

Obchodníci žonglujú medzi novými technológiami a zmenami v online prostredí ale, čo je najdôležitejšie – stále sa snažia uspokojiť zákazníka unaveného pandémiou, ktorého nákupné nálady sa neustále menia aj vplyvom obmedzení a pomoci zo strany štátu.

Ste so zákazníkom na jednej lodi

Kľúčové sa ukazuje byť vcítenie sa do potrieb zákazníka. Po rokoch neistoty hľadajú zákazníci firmy, ktoré sa s nimi spájajú vo vnímaní sveta, ktorý prežívame. Spotrebitelia potrebujú mať istotu, že sa cítia rovnako ako firma, ktorá im niečo ponúka. Táto symbióza pocitov môže viesť k silnejším dlhodobým partnerstvám, pretože pomôžete prekonať zákazníkovi pocit úzkosti a hľadania istôt v tomto prudko sa meniacom svete. Pripomeňte zákazníkom svet pred pandémiou – to chce asi každý.

Nemáme sušienky, alebo koniec cookies ako ich poznáme

Zatiaľ nie je dôvod na paniku. Namiesto klasických cookies nastupujú „cookies +“, ako sme ich pracovne nazvali u nás v agentúre. V skratke – užívateľ po novom musí dať výslovný súhlas so sledovaním napr. cez cookies, kdežto doteraz dochádzalo k sledovaniu automaticky, pokiaľ sa užívateľ priamo neodhlásil. Po novom je navyše potrebné užívateľa informovať, na čo budú dáta použité.
Menej zozbieraných dát, menej relevantné reklamy a výkon remarketingu? Uvidíme.

Cieliť, alebo zasiahnuť kreatívou?

Spotrebiteľ sa za posledné roky naučil vyhodnocovať pridanú hodnotu produktov a služieb. Nedávna správa IAB zistila, že štyrikrát viac spotrebiteľov uprednostňuje efektívnosť reklám oproti tým, ktorí oceňujú kampane, ktoré sú „zábavné“ alebo len podporujúce image a brand firmy.

Kto dokáže zaujať ( kreatíva ) a vysvetliť zákazníkovi benefity (efektívnosť) svojho produktu alebo služby má dobrý nábeh na úspech.

Majú sociálne siete budúcnosť?

Áno, jednoznačne. Zo všetkých strán počúvame šomranie, že pri každom videu na Youtube je reklama, že Facebook ponúka už pomaly viac reklám ako contentu. Napriek tomu tam stále ideme, trávime (niektorí) celé hodiny. Výdavky na reklamu len na sociálnych sieťach sa v tomto roku počítajú na 177 miliárd USD.

Je ale potrebné povedať, že napriek stále svetovému prvenstvu Facebooku mu na päty šliapu platformy ako Instagram a predovšetkým čínsky TikTok. Krátke videá totiž zažívajú prím. Revolúciu v tomto asi spravil TikTok, a ostatní hráči sa trendu prispôsobili ( Instagram Reels ).

Influenceri sú mŕtvi, nech žijú mikroinfluenceri

Samozrejme, silné profily influencerov tu budú stále a klienti zo spolupráce budú krásne profitovať. Čoraz väčší vplyv ale budú mať menší infuenceri, ktorí vytvoria kumulatívnu silu pre značku. Niečo ako Svätoplukove prúty v 21. storočí. Čím viac menších influencerov bude značka mať, tým zasiahne širšie publikum, nájde potenciálny nový trh pre svoje produkty alebo nadviaže nové spolupráce. Výhodou malých influencerov je ich koncentrované publikum. Zachytiť menších influencerov je výzva – najmä na TikTok, kde môže influencer vyrásť doslova za noc. Myslíme samozrejme aj náklady, ktoré sú neporovnateľné u začínajúcej hviezdy ako u inflencerového dinosaura. Potenciál rastu followerov a tým aj zásahu svojich príspevkov je na strane malých influencerov.

Téma TIkToku v slovenských podmienkach je natoľko zaujímavá, že sa jej budeme venovať v našom ďalšom blogu, kde predstavíme mimoriadne úspešné kampane a zásahy u našich klientov.

Prečítajte si tiež

Viete čo je to AIDA?

Viete čo je to AIDA?

Okrem toho, že je to známa cukráreň v Košiciach, tento pojem je dobre známou skratkou v marketingovom svete. AIDA je marketingový komunikačný model, ktorý vychádza zo zákazníckeho správania, resp. z...

read more