fbpx

Pomáhame firmám získavať nových zákazníkov

Sme marketingová agentúra OnlineBird.sk
Copywriting v kocke alebo rýchle a praktické tipy pre začiatočníkov
Petra Sopková
20. apríla 2020

Na začiatok by sme si mali povedať, čo to ten copywriting vlastne je a kto je to ten copywriter ? Copywriter je človek, ktorý píše texty, ale nie len tak hocijaké, ale texty, ktoré by mali byť pútavé a zaujímavé pre zákazníkov, odovzdať zákazníkom informáciu jednoducho, rýchlo a pútavo.

Povieš si, že ten copywriting nemusí byť zlý a tak sa rozhodneš písať, ale nevieš ako začať ? Tu je pár rýchlych tipov pre teba:

Tip č.1 – jednoduchosť

– texty, ktoré píšeš sa snaž písať jednoducho, žiadne ťažké a odborné slová alebo zložené súvetia, tak aby ich pochopil aj tvoj mladší brat alebo starí rodičia. Snaž sa písať v kocke alebo ako sa vraví, “po lopate”. V jednoduchosti je predsa krása.

Tip č.2 – publikum

– svoje texty zameraj na určitú skupinu ľudí tzv. persóny. Dôležité je poznať čo najviac svojich potencionálnych zákazníkov, na ktorých sa chceš zamerať. Napr. ak máš obchod s kosačkami a potrebami do záhrady, je jasné, že častejšími zákazníkmi budú muži. Zameraj sa teda pri komunikácií ich jazyku, aby si ich oslovil.

Tip č.3 – obsah

– ak chceš mať verných a pravidelných zákazníkov a fanúšikov, je dôležité “byť v strehu” a pridávať príspevky každý týždeň, nie len raz za mesiac a tešiť sa, že máš na tento mesiac hotovo. Príspevky je ideálne pridávať každý deň, ak sa ti nedá tak každý týždeň aspoň 3-4x, aby si bol „stále v hre”.

Výborne a čo ďalej ? Chceš písať, už vieš ako, ale bojíš sa (prípadných) chýb ? Tu je pár rýchlych tipov na najčastejšie chyby:

Tip č.4 – dlhý odsek

– píšeš, píšeš, píšeš a zrazu zbadáš, že máš zapísanú A4 ? Dlhé a neprehľadné bloky textu na tvojich webových stránkach a sociálnych sieťach nie sú práve najlepším riešením. Ako teda na to ? Jednoducho, snaž sa písať stručne jednu myšlienku v jednom odseku.

Tip č.5 – negatíva

– snaž sa vyhnúť negatívom a záporom vo vetách a otázkach. Ako na to ? Zle – nebuďte posledný ! Správne – buď prvý, kto bude mať … !

Tip č.6 – hard sell

– áno, z názvu už asi vieš, že agresivita nie je dobrá. To isté platí aj pri písaní. Namiesto príkazov tipu “Kúp”, “Akcia” a “Najnižšia cena v meste” skús produkt opísať tak, aby ľudia vedeli čo im tvoj produkt alebo služba prinesie a tak zákazník začne premýšľať o kúpe tvojho produktu/služby sám. Snaž sa ich zaujať !

Chceš písať, už vieš ako na to a pre koho a tiež akým chybám sa vyhnúť. Takže môžeš začať, ale ako ? Tu je pár praktických tipov ako začať písať:

Tip č.7 – náčrt na bruto

– prvý náčrt znamená, že píšeš rýchlo a intuitívne čo ti ide mysľou. Neskôr sa k tomuto textu vrátiš a opravíš, zdokonalíš alebo ho prepíšeš a pod. Treba mať však stále na pamäti, aby každá veta mala nejaký zmysel a hodnotu pre tvojho potencionálneho zákazníka ! 

Tip č.8 – prečítaj si to

– keď budeš mať hotový celý text, je dobre si ho prečítať a skontrolovať. Kľudne aj viackrát. Pre ešte lepší pocit a výsledok, je fajn dať to prečítať niekomu inému, napr. kamarátovi, frajerke či kolegovi.

Tip č.9 – formátovanie

– áno, text je už hotový, prečítaný a čo teraz ? Keď si s tvojím textom už spokojný, tak ho treba naformátovať teda zvoliť správne písmo – veľkosť a typ, dobrý nadpis a podnadpis (niečo čím zaujmeš) alebo správne odseky, ktoré budú tak akurát dlhé. Keď si dopísal, skontroloval a naformátoval všetko a si spokojný, tak daj tomu čas. Oddýchni si a o pár hodín si to skús ešte raz celé prečítať, ak si spokojný, tak máš svoj prvý článok na svete. 

Extra tip na záver:

– snaž sa tvoriť texty tak, aby si tvoj potencionálny zákazník vždy vedel predstaviť (v hlave), čo sa za tvojimi slovami skrýva ! 😉

Prečítajte si tiež