fbpx

Ako získať ZÁKAZNÍKA NA JEDEN KLIK?

Naštartujte svoj biznis s online reklamou

Ako vybrať tie najlepšie kľúčové slová pre kanál YouTube?
Patrik Bíreš
27. January 2021

YouTube, nekonečná zásobáreň videí zo všetkých možných žánrov. Vedeli ste, že YouTube je druhý najväčší vyhľadávací nástroj na svete? S viac ako 2 miliardami aktívnych používateľov mesačne sa zaraďuje na druhé miesto v tesnom závese za Googlom. 

Bez ohľadu na to, v akom biznise plávate, vstup do video marketingu je vynikajúci spôsob, ako rozšíriť svoj dosah. 

YouTube má svoju vlastnú sadu optimalizačných procesov pre vyhľadávače (SEO), ktoré by ste sa mali naučiť používať, aby ste zvýšili viditeľnosť svojho kanála.

Čo sú kľúčové slová kanála v službe YouTube?

Kľúčové slová kanála YouTube sú kľúčové frázy a pojmy, ktoré definujú váš kanál. Napríklad, ak máte založený YouTube kanál zameraný na jednoduché výrobky, ktoré si vyrobíme doma, tak by kľúčové frázy mali vyzerať nejak takto: „vyrob si to sám“ a „zaži radosť z toho, že to vytvoríš sám“. Vaším cieľom pri využívaní kľúčových slov je poskytnúť kanálu YouTube informácie na identifikáciu vášho vytvoreného obsahu podľa toho, aký typ obsahu tvoríte a kto je vaše cieľové publikum. 

YouTube kategorizuje váš kanál podľa:

  • informácií vo vašom popise;
  • tagov; 
  • videí, ktoré produkujete.

Do tagov vášho kanála môžete zahrnúť aj kľúčové slová. Tieto tagy špecifikujú váš kanál a pomáhajú identifikovať kanálu YouTube, aký obsah produkujete.

YouTube SEO sa tiež spolieha na metadáta, ktoré poskytnete, aby sa váš obsah zosúladil so súvisiacimi kanálmi, témami a videami. 

Aké kľúčové slová by sme teda mali použiť?

Vymyslieť kľúčovú frázu kanála môže byť celá veda. Ako prvé by ste mali zvážiť zámer tohto kanála – akú službu alebo hodnotu chcete poskytnúť svojmu cieľovému publiku? Zapisujte si frázy o ktorých si myslíte, že ich vaše cieľové publikum bude hľadať. Následne urobte prieskum kľúčových slov na YouTube. 

Prieskum kľúčových slov vám pomôže zoradiť slová tak, aby zodpovedali tomu, čo diváci hľadajú. 

Na návrhy kľúčových slov môžete využiť aj automatické dopĺňanie od YouTube, avšak tento proces je zdĺhavý a pracný. Ako pomocníka pri výbere kľúčových slov môžeme použiť Google Trends

Či už hľadáte kľúčové slová pre kanál alebo svoje videá, mali by ste vyhľadávať najpoužívanejšie frázy, aby ste pomohli svojim sledovateľom nájsť vašu tvorbu. Uistite sa, že vyberáte aj kľúčové slová, ktoré majú vysoký počet vyhľadávaní, ale nízku konkurenciu. Mapovanie kľúčových slov vám pomôže efektívnejšie priradiť relevantné kľúčové slová k popisu kanála, značkám kanála, názvu a videám. 

Koľko kľúčových slov môžete použiť v službe YouTube?

V YouTube existuje viacero možností, kde môžete začleniť vybrané kľúčové slová, napríklad:

  • do názvu videí môžete zahrnúť jedno až tri kľúčové slová, pokiaľ majú zmysel a maximálne 100 znakov;
  • pre popis videa je povolených 800 slov, do ktorých môžete pridať čo najviac tagov a relevantných kľúčových slov;
  • sekcia “Informácie” môže obsahovať aj kľúčové slová;
  • štítky kanála do 75 znakov.

 

Optimalizujte svoje názvy videí na YouTube

Prvým a najdôležitejším pravidlom pri tvorbe obsahu je to, že ho musíte tvoriť pre ľudí. To platí aj pre vaše videá, nakoľko je to jedna z prvých vecí, ktoré si diváci všimnú. 

Z tohto dôvodu môžete optimalizovať názov svojich videí organickým začlenením jedného alebo dvoch kľúčových slov. Tu je niekoľko tipov na zloženie pútavých, jasných a výstižných titulov: 

  • spojte svoje tituly s kľúčovými slovami, ktoré diváci hľadajú;
  • vaše tituly by mali divákom dať vedieť o obsahu videa, ktoré sa chystajú pozerať;
  • názvy videí môžu mať 100 znakov, najlepšie je však obmedziť ich počet na 60, aby sa vo výsledkoch vyhľadávania neorezali. 

Pridajte do popisu svojho kanála kľúčové slová

Popis kanála sa zobrazuje v sekcii „O mne“, vo výsledkoch vyhľadávania YouTube a na stránkach s výsledkami Google. Vaša sekcia „O mne“ je spôsob, ako sa s vami diváci „stretnú“ a dozvedia sa o type obsahu, ktorý tvoríte. 

Pútavý popis kanála môže prilákať davy návštevníkov. Pridajte sem vaše relevantné kľúčové slová zo svojho výskumu, ale uistite,  že znejú prirodzene.

Prvých 100 až 150 znakov popisu použite na pokrytie hlavných bodov, ktoré majú návštevníci o vás vedieť. Výsledky vyhľadávania YouTube zobrazujú iba prvých 100 až 150 znakov vášho popisu, tak ich využite naplno.

Nezabudnite na tagy

Kľúčové slová kanála sú dôležitými faktormi “viditeľnosti”, nakoľko umožňujú divákom ľahšie nájsť váš kanál.

Kľúčové slová informujú algoritmy služby YouTube o kategorizácii vášho kanála a obsahu. Táto kategorizácia pomáha určiť, ktoré kanály a videá sa majú použiť na odporúčanie obsahu vo fronte „Navrhované videá“. Pre kľúčové slová vyberte z prieskumu kľúčových slov všeobecné výrazy a frázy, ktoré predstavujú jadro vášho kanála.

Ak chcete pridať značky do svojho kanála YouTube:

  • kliknite na položku „Váš kanál“ pod svojou profilovou fotografiou;
  • na ľavom bočnom paneli posuňte zobrazenie nadol na položku “Nastavenia”;
  • zobrazí sa Vám nové pole, kde kliknete na „Kanál“;
  • následne kliknite na  „Základné informácie“;
  • tu do príslušného poľa zadáte zoznam kľúčových slov. 

Kľúčové slová sú cesta

Používanie kľúčových slov a metadát je alfou a omegou viditeľnosti vášho YouTube kanála. Nahrávanie vysokokvalitného obsahu a vytváranie pútavého zážitku sú metriky, ktoré zvyšujú hodnotenie vašich videí YouTube a počty vašich sledovateľov.

Ak potrebujete pripraviť, natočiť a zostrihať profesionálne video pre váš YouTube kanál ste na správnom mieste. Sme odborníkmi na tvorbu prezentačných videí. Reštartujte svoj YouTube kanál a kontaktujte nás už dnes.

Články zdieľajte medzi komunitou vašich fanúšikov na sociálnych sieťach. 

Užitočným krokom pre vás môže byť aj audit webových stránok a vášho pôsobenia v online svete. Pomôže vám odhaliť skryté slabé miesta vášho webu alebo marketingu z pohľadu jej návštevníka a niekoľkými jednoduchými krokmi na zvýšenie konverzného pomeru, čo v konečnom dôsledku znamená viacej zákazníkov.

Marketingová agentúra OnlineBird sa špecializuje pomoc malým podnikateľom a firmám. Bezplatnú pomoc a konzultáciu nájdete na tomto odkaze. Ak potrebujete pomoc pri vytváraní vašej novej digitálnej stratégie, kontaktujte OnlineBird.sk a získajte na začiatok bezplatný audit vášho webu. 

Pri písaní tohto blogu som sa inšpiroval prezentáciou Eriky Varagouli.

Prečítajte si tiež

Viete čo je to AIDA?

Viete čo je to AIDA?

Okrem toho, že je to známa cukráreň v Košiciach, tento pojem je dobre známou skratkou v marketingovom svete. AIDA je marketingový komunikačný model, ktorý vychádza zo zákazníckeho správania, resp. z...

read more