fbpx

Pomáhame firmám získavať nových zákazníkov

Sme marketingová agentúra OnlineBird.sk
5 základných vlastností facebook-u
Petra Sopková
19. mája 2020

Dnes si povieme niečo viacej o facebooku, čo to je, aké má funkcie a že sa dá prostredníctvom neho aj komunikovať, tak poďme na to.

Čo je fb teda facebook asi nemusím nejako bližšie predstaviť. Ale predsa len, ak by sa niekto našiel, kto by nevedel čo to je, tak facebook je jedna z najväčších sociálnych sietí akú máme. Založil ju Mark Zuckerberg v roku 2004 a typické farby tejto soc. sieti sú modrá a biela. Toľko úvodnej teórie na začiatok a teraz si povedzme niečo viac o vlastnostiach fb.

Povedzme si najskôr základné vlastnosti fb:

– dialóg

– návštevnosť webu

– online reputácia

– predaj

– servisná funkcia

1. Dialóg

áno, všetci vieme čo to je, ale ako to súvisí s fb ? Uveďme si príklad. Vlastním podnik, ktorý sa zaoberá predajom sendvičov a prostredníctvom tohto dialógu sa môžu ľudia, zákazníci pýtať čo ich zaujíma a ja ako admin im odpoviem a zároveň tak pomôžem zákazníkovi, ktorý sa pýtal, ale aj ďalším, ktorí by mali podobnú otázku. 

Keď bude týchto otázok viac, tak môžem na mojej stránke na internete urobiť tzv. FAQ a dať tam všetky najčastejšie otázky a odpovede, ktoré zaujímajú zákazníkov.  Vďaka tomu dialógu môžem povedať zákazníkovi, to čo chcem, čo neuvidí napr. na bilboarde.

Tip pre teba ! – skús urobiť tzv. seriál príspevkov, ktorý bude odpovedať pravidelne na otázky od zákazníkov.

2. Návštevnosť webu

alebo traffic na webe je vlastne získavanie si zákazníkov. Ak sa pýtaš, ako ich teda získať, tak čítaj ďalej. Zákazníkov sa dá získať niekoľkými spôsobmi, napr. napísať zaujímavý článok ako vzniká taký sendvič, opísať všetky procesy, prípadne urobiť nejaké krátke video alebo urobiť zaujímavý rozhovor či vytvoriť súťaž o nejaký produkt/službu.

A na čo je vlastne dobrý ten traffic ? Ak si si napr. pozeral deň predtým na internete botasky, tak ti bude ukazovať ako reklamu tie botasky, ktoré si si pozeral ale od rôznych predajcov. Nazývame to prepojenie rôznych online kanálov.

3. Online reputácia

je dôležitý prvok, ktorý by som mohla v skratke opísať ako, dôvera = kúpa.

Ak budem mať na fb stránku, kde mi budú ľudia písať pozitívne názory, hodnotenia a spokojnosť s nákupom s mojimi produktami/službami, tak ľudia si to všimnú a keď sa budú rozhodovať medzi dvoma možnosťami, vyberú si mňa a moju firmu, moju ponuku/služby či už to budú sendviče, autá alebo knihy a pod.

4. Predaj

na predaj výrobkov na fb využívame tzv. lievik na nákup, ale predtým musíme mať správne zvládnuté prvé 3 body, ktoré boli vyššie spomenuté.

Takže nákupný lievik sú to akési kroky, ktoré by mali pomôcť presvedčiť zákazníka, aby kúpil Váš výrobok resp. mu k tomu pomôcť, poďme sa bližšie pozrieť aké kroky sú to:

  1. krok je zaujatie správneho publika, či už zaujímavým vizuálom, zaujímavou informáciou alebo niečim vtipným.

2. krok je zapojenie správnym spôsobom, čo znamená vedieť ľudí zapojiť do komunikácií správnym spôsobom, napr. opýtať sa ich niečo alebo ich motivovať aby sa zapojili do súťaže.

3. krok je konvertovanie na zákazníka, čiže môžem očakávať, že si od nás niečo kúpi, lebo už o nás vie a má dobrý vzťah k mojej firme.

4. krok je vytváranie si dobrých a hlavne dlhodobých vzťahov, čo môžeme napr. servisnou funkciou.

5. Servisná funkcia

patria sem odpovede na otázky na fb, napr. mám pokazenú tlačiareň, tak napíšem na fb stránku na nástenku predajcovi, aký mám problém, okrem toho, že to vidím ja, vidia to aj ďalší zákazníci a budú vidieť, že sa zaujímajú v danej firme o svojich zákazníkov a ich problémy súvisiace s výrobkami od nich.

Medzi servisnú funkciu môžeme považovať aj napr. informovanie o termínoch školení, výstav alebo prednášok, návody či nahratie krátkeho videa s riešením daného problému a pod. Výsledok tejto funkcie by mal byť predaj produktov/služieb.

Prečítajte si tiež